Google je v torek ponovno presenetil in utišal dvomljive analitike. V četrtem četrtletju je namreč ustvaril kar sedemkrat večji dobiček kot lani v enakem obdobju. Dobiček v četrtletju je namreč znašal kar 204 milijone dolarjev, oziroma 0,71 dolarja na delnico. Tudi prihodki od prodaje so se glede na lansko leto, ko so znašali 512,2 milijona dolarjev, več kot podvojili na 1,03 milijarde dolarjev. Cena delnice je v sredo trgovanje zaključila pri 205,96 dolarjih, pred torkovo objavo rezultatov pa se je gibala okoli 195 dolarjev. Takoj po objavi je v prvotni evforiji dosegla skoraj 217 dolarjev.
Namen teksta pa ni opozarjati na trenutno nihanje cene, pač pa prikazati rast cene delnice podjetja Google od njenega prihoda na borzo in njegovo zgodbo o uspehu. Ko je Google lansko jesen prvič javno ponudil delnice vlagateljem, so kot ciljno območje postavili med 108 in 135 dolarji za delnico, vendar jim takrat takšne cene ni uspelo iztržiti. Celo za 85 dolarjev na delnico so bili mnogi mnenja, da gre za pretirano napihovanje. Na prvi dan trgovanja, 19. avgusta lani, je najnižja cena dosegla borih 95 dolarjev, avgustovsko trgovanje pa je Google zaključil pri 102 dolarjih. Že mesec kasneje je delnica porasla za 30 odstotkov in september zaključila pri 130 dolarjih, oktober pa že pri 190 dolarjih.
Vlagatelje je tudi v torek presenetila robustna rast prihodkov in dobička, ki izhaja iz spletnega oglaševanja.
Glavni analitiki so kar po tekočem traku popravljali ciljne cene delnic podjetja Google. Tako sta American Technology Research in Credit Suisse First Boston ciljno ceno delnice povišala na 275 dolarjev. Pred objavo je bila najbolj optimistična ciljna cena analitikov Prudentiala pri 235 dolarjih, po objavi so jo povišali na 260 dolarjev. Goldman Sachs je ciljno ceno dvignil iz 215 dolarjev na 265 dolarjev. Napovedi, ki so se pred torkom zdele preveč optimistične, se danes obravnavajo kot preveč zadržane.
V tretjem četrtletju lanskega leta so se prihodki iz oglaševanja povečali za 99 odstotkov, glede na enako obdobje leto poprej. V četrtem četrtletju je Google rast še povišal, in sicer so bili prihodki višji kar za 118 odstotkov, glede ne enako lansko obdobje. Televizijski prodajalci bi na tem mestu dejali: "In to še ni vse!" Vodstvo podjetja je na tiskovni konferenci analitike osupnilo z izjavo, da ne opažajo nobenega cenovnega odpora pri višanju cen spletnega oglaševanja, da pa imajo težave na strani ponudbe, z dovolj hitro pripravo oglaševalskega prostora.
Na prvi pogled povsem preprosti spletna stran je v resnici najbolj uporabljan iskalnik na spletu. Tržna vrednost podjetja Google pa je presegla vrednost General Motorsa in Forda skupaj.
Ni komentarjev:
Objavite komentar